Links – Bildung

Auf dieser Seite finden Sie Links zu Unterrichtsprojekten und Unterrichtsmaterialien weltweit zu den Themen: Lachs; Lachswanderung; Anforderungen an die Umwelt, damit sich die Bedingungen für den König der Fische verbessern oder zumindest erhalten bleiben.

On this page you will find links to educational projects and teaching materials worldwide on salmon; salmon migration and environmental requirements to improve or at least maintain conditions for the king of fish.

Englischsprachige Links  – english links  – Links på engelsk

Atlantic Salmon Conservation Schools Network (ASCSN)
https://yearofthesalmon.org/salmon_event/ascsn-north-america-2019/

East Machias River
https://sway.office.com/tmXWUAijFjA32NiK?ref=Link

Maine Atlantic Salmon
https://sway.office.com/quXwqTviC711LrsG?ref=Link

Der Atlantische Lachs e.V. (brochure about negative impact of weirs on watercourses)
https://www.lachsverein.de/brochure-hydropower/

Der Atlantische Lachs e.V. (presentation about the re-stocking of salmon in the river rhine)
https://www.lachsverein.de/info-cd-the-return-of-the-salmon/

Watershed Watch Salmon Society – Film about the sea-lice
https://www.watershed-watch.org/issues/salmon-farming/salmon-farming-impacts/sea-lice/

Film “The race for survival”. A french documentation about the salmon “Salsa” in the river Sienne in the Normandie.  (english subtitle)
https://www.youtube.com/watch?v=P5jZDU2yTmc

 

Deutschsprachige Links – links in german language  – Links på tysk

Moselanum – Das blaue Klassenzimmer
https://mosellum.rlp-umwelt.de/servlet/is/1061/

Der Atlantische Lachs e.V. (Broschüre über die negativen Auswirkungen von Querbauwerken)
https://www.lachsverein.de/broschuere-wasserkraft/

Der Atlantische Lachs e.V. (Präsentation über die Wiederansiedlung des Lachses im Rheinsystem)
https://www.lachsverein.de/info-cd-die-rueckkehr-der-lachse/

Chemieversuch zum Lachs
http://www.experimentalchemie.de/versuch-038.htm

 

französischsprachige Links – links in french language – Links på fransk

Le saumon salsa
https://www.youtube.com/watch?v=P5jZDU2yTmc